První etapa přestavby a rozšíření okružní křižovatky v brněnské Slatině je u konce
„Stavba probíhala podle harmonogramu a snažili jsme se, abychom řidičům tuto křižovatku předali k užívání co nejdříve. Jde o poměrně frekventované místo a její zprovoznění pomůže už tak přetížené dopravní situaci na jihovýchodě a východě Brna,“ uvedl první náměstek hejtmana pro oblast dopravy a sportu Jiří Crha.
Stavba okružní křižovatky přinese nejen zvýšení kapacity, ale také zaručí plynulost silničního provozu. „Začínali jsme na konci května, kdy se řešily přeložky inženýrských sítí a následovaly sanace původních vrstev komunikace. Do konce června byl dokončen provizorní bypass propojující hlavní směr Vyškov – Brno. Úplná uzavírka začala v úvodu července s tím, že výstavba okružky probíhala po polovinách, aby byl po celou dobu zajištěn průjezd autobusů ve směru Líšeň – Slatina,“ doplnil ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák. Aktuálně je dokončen finální povrch všech vozovek, novou podobu a místo mají i autobusové zastávky a chodníky.
První etapa výstavby probíhala bez komplikací, překvapením pro všechny byl ale srpnový archeologický nález. „Pod částí silnice u kruhového objezdu našli archeologové předchůdkyni dnešní dálnice D1. Popsali ji jako barokní silnici, která spojovala Brno s Olomoucí od poloviny osmnáctého století. Šlo o historický propustek a původní konstrukci vozovky této královské cesty,“ doplnil za zhotovitele Petr Hrančík, ředitel oblasti VÝCHOD společnosti M – SILNICE a.s..
Druhá etapa dalších stavebních a dokončovacích prací je plánována na rok 2025. „V první polovině příštího roku bude odstraněn provizorní bypass a bude provedena výměna asfaltového krytu na přilehlém úseku silnice II/430 v délce 127 m. Budou dokončeny terénní úpravy, včetně ozelenění a dotčené pozemky uvedeme do původního stavu. Obě stavební etapy přijdou celkem na 46 milionů korun,“ uzavřel náměstek Crha.
TZ: JMK