Reklama
reklama

Brňané budou moci sledovat ojedinělou betonáž mostu. Tou bude pokračovat stavba tramvajové smyčky v Pisárkách

Stavba vratné tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách a do jejího dokončení zbývá necelý rok. V sobotu 7. října se uskuteční unikátní betonáž konstrukce nového mostu. Ta bude dobře viditelná od zastávky Lipová, kde dopravce vybuduje provizorní vyhlídku.

Nová tramvajová smyčka zjednoduší práci zaměstnancům DPMB a zároveň ušetří finance. „Řidiči se nyní musí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na 6 miliónů korun ročně,“ vysvětlil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Aktuálně je dokončena nová opěrná zeď, která odděluje areál vozovny od parkovacích ploch nové multifunkční haly vznikající u brněnského výstaviště. Měří přes 200 metrů a umožní vybudování dvou nových slepých kolejí, na kterých bude na noc dopravní podnik odstavovat tramvaje.

Nejnáročnější součástí projektu je stavba mostu pro vratnou smyčku. Opěry a pilíře jsou již hotové a připravuje se betonáž železobetonové konstrukce mostovky. „V rámci staveb dopravního podniku se jedná o ojedinělou událost. Během jednoho dne zpracujeme téměř tisíc metrů krychlových betonu, který by při rozlití pokryl ve vrstvě tlusté 5 cm plochu vetší než 3 fotbalová hřiště. Počítáme se sobotou 7. října a budeme rádi, když se veřejnost přijde na tuto akci podívat. Dobře viditelná bude z tramvajové zastávky Lipová, “ popsal Vítězslav Žůrek, technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna s tím, že zde dopravce se zhotovitelem vybuduje provizorní vyhlídku, ze které mohou zájemci betonáž ale i další vývoj stavby sledovat.

Další milník bude stavbu čekat ve druhé polovině října, kdy dojde k pokládání výhybek. „Jde o takzvanou kolejovou harfu, tedy napojení 15 kolejí vedoucích z vozovny na jednu centrální, která se připojí na hlavní trasu na Mendlovo náměstí. Celková délka tohoto rozvětvení je 95 metrů a je největší, jaké lze v tramvajových vozovnách v republice vidět,“ doplnil Havránek.

Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Práce probíhají od začátku roku a hotové budou do konce srpna 2024. Celkové náklady na stavbu smyčky a souvisejících objektů v pisárecké vozovně činí 680 milionů korun.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
Brněnští strážníci v těchto dnech zasahovali u nesmírně vypjatého případu v Bohunicích.
17.10.2024 - 15:36
Největší kulturně-kreativní festival v Česku se blíží. Už 19. a 20. října startují Brno Creative Days, které se věnují inovacím, umění či technologiím. Nejdříve se uskuteční veletrh talentovaných...
17.10.2024 - 12:13
Platforma Nesnězeno pokračuje v posilování své pozice v regionech. V Brně se rozrostla o 16 nově zapojených podniků a s celkovým počtem 170 se tak Brňané dostali na druhé místo hned za Prahu. Dosud...
16.10.2024 - 08:34
Na jaře příštího roku vznikne v Podyjí další pastvina exmoorských koní. Ti zde budou pomáhat s péčí o rozsáhlé přírodní plochy. Novým územím sice nevedou žádné turistické stezky, pastvina však...
15.10.2024 - 07:31
Odběrové centrum Transfuzního oddělení Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně funguje už pět let. První dárce přivítalo 14. října 2019, kdy se vedení nemocnice rozhodlo navázat na historickou tradici a...
14.10.2024 - 20:55
Čaj u Mefista. Pod tímto názvem se v jihomoravské metropoli uskuteční 2. ročník mezinárodní multioborové konference zaměřené na výzkum okultismu a alternativních náboženských směrů. V prostorách...
14.10.2024 - 07:49
Komentáře