Brněnské ulice brázdí Drak. Tramvaj cestující nejčastěji potkají na lince čtyřky
Jako první se novinkou dopravního podniku svezla brněnská primátorka Markéta Vaňková. „Jsem velmi pyšná, že v brněnském dopravním podniku umíme sami sestavovat vozy a oceňuji úsilí, které do projektu zaměstnanci DPMB vkládají. Vzhledem k tomu, že design i jméno tramvají vybírali sami Brňané, považuji tyto vozy za jeden z dalších symbolů našeho města. V posledních týdnech je můžeme vídat s rouškou, zůstanou tak i symbolem této nelehké doby,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.
„Jedná se o první klimatizovanou tramvaj v Brně, což je další velký krok pro pohodlí cestujících zejména v letních měsících,“ doplnil radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl.
Dalšími výhodami vozu je i nízkopodlažnost, která zaručuje bezbariérový přístup všemi dveřmi, vysoká teplotní a hluková izolace vozidel či USB nabíječky. Podle plánů města by mělo Brnem do roku 2024 jezdit až 41 obdobných vozů. Ty nahradí starší tramvaje typu K2.
„Na montáži tramvají se v ústředních dílnách podílí pracovníci téměř všech profesí. Celkem se kompletace v různých fázích účastní přibližně 40 zámečníků, 30 elektrikářů, osm stolařů, pět lakýrníků a pět soustružníků. Další pak provádějí pomocné a přípravné práce. Při montáži byly nejobtížnější začátky, kdy se naši lidé museli seznámit se zcela novou koncepcí vozidla, která je zcela odlišná od předchozích. Jejich práce si velmi vážím a stojím si za tím, že naše ústřední dílny jsou v České republice unikátní,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Další Drak vyjede do provozu s cestujícími do poloviny května, na zkušební jízdy se v nejbližší době vydá i v pořadí třetí vůz. Během roku 2020 by jich mělo do ulic vyrazit dalších šest.