Na úřady jen v nejnutnějších případech, prosí občany vedení města
Podle stanoviska ministerstva vnitra není nutné okamžitě vyměňovat průkazy, například občanku či řidičák, jejichž platnost skončila po 1. březnu letošního roku. Jsou totiž i nadále považovány za platné.
Vyměnit občanský průkaz nejsou během nouzového stavu povinni ani ti, kdo uzavřeli manželství, rozvedli se, či změnili své trvalé bydliště. Podobně jsou na tom i mladí lidé, kteří právě dovršili 15 let. Po dobu trvání opatření o OP žádat nemusí.
Na úřad by se neměli vypravovat ani Brňané, kteří podali žádost o nové doklady či jejich změnu již dříve. Jsou-li totiž připraveny k převzetí, zůstávají na výdejích uloženy po celou dobu platnosti a není proto nutné, aby se pro ně lidé vypravili ihned po obdržení informační SMS.
V provozu jsou všechny odbory a pracoviště magistrátu. „I když Magistrát města Brna zachoval úřední hodiny v maximálním povoleném rozsahu, tedy tři hodiny dvakrát týdně, a vyřídit je možné veškerou běžnou agendu, občany opakovaně prosíme, aby cestu na úřad zvážili. Děkujeme, že berete ohled na zdraví svoje i svých blízkých a také pomáháte chránit naše zaměstnance, kteří plní svou práci ve ztížených podmínkách a ve zvýšeném riziku nakažení,“ doplnila primátorka Markéta Vaňková. „I nadále platí naše doporučení vyřizovat věci, u nichž je to možné, telefonicky, případně e-mailem a především u firem prostřednictvím datové schránky, kterou mají zřízenou,“ dodala.
Lidem jsou nepřístupné pouze ztráty a nálezy nebo badatelna Archivu města Brna.
Osobně nemohou Brňané zaplatit ani za svoz komunálního odpadu, zavřené totiž zůstaly poklady. Poplatek, který je nutné uhradit do konce května, mohou nyní lidé zaplatit bezhotovostně na účet, prostřednictvím webu Brno iD nebo poštovní poukázkou.